dilluns, 17 de novembre de 2014

Crònica de la segona jornada de formació central

Ahir diumenge 16 de novembre el FEU va dur a terme la Segona Jornada de Formació Central, amb la intenció de treballar les formes d’intervenir a Mitges, fent arribar de forma més eficaç els coneixements per tal d’organitzar als companys i companyes estudiants i crear nuclis del FEU als seus propis instituts o centres d'FP.

La primera part de la Formació va constar d’una exposició per part del Coordinador General del FEU, Pau Román, sobre la llei LOMCE, i de les fatídiques conseqüències que està produint, i que produirà encara més en el futur a l’educació secundària, als instituts i a les Formacions Professionals. Aquestes reformes que s’estan implantant a l’educació beneficien a la major capacitat d’intervenció de les empreses privades amb ànim de lucre dins l’educació publica, provocant la seva mercantilització, cada cop més l’educació s’està enfocant a formar a gent amb l’únic objectiu de produir el màxim benefici per a les empreses, i no de formar persones íntegres i amb un pensament crític.
En la segona part de la Jornada de Formació, Adrià Junyent, Responsable de Comunicació del FEU, va explicar les estructures de treball existents a mitges, els drets que tenim com a sindicalistes i les principals eïnes de treball. Per últim, els assistents es van dividir en grups per a treballar i visualitzar les eïnes de treball.

Per a finalitzar l’acte el company Pau Roman va fer èmfasi a la vital importància  de l’organització dins el moviment estudiantil, que des de fa molts anys està gairebé desarticulat, i el nostre objectiu és desenvolupar el projecte d’un sindicat que de veritat representi els interessos de l’estudiantat d’extracció obrera i popular, que sens dubte estan allunyats dels de les grans empreses que estan portant a l’educació pública a un procés forçat de mercantilització, privatització i elitització, i per a combatre això precisament el que necessitem és un Front Estudiantil Unitari!

Des del FEU construïm, moviment estudiantil!